كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نویسنده:فقاهتی سید علیرضا
مقدمه

در محیط هاى کارى متنوعِ قرن حاضر، لازم است تا استرس هاى ناشى از شوک فرهنگى، اختلالات و پیامدهاى ناشى از تعارضات فرهنگى به نحو مطلوبى اداره شود؛ زیرا برخى از جنبه هاى فرهنگى، مثل هنر، موسیقى و سبک رفتارى را به راحتى میتوان مشاهده کرد، اما بیشتر بخشهاى چالش برانگیزِ فرهنگ؛ همانند عقاید، ارزشها، انتظارات، نگرشها و مفروضات، عناصرى از فرهنگ هستند که دیده نمى شوند، اما بر رفتار افراد اثر مى گذارند و گاهى از اوقات موجب تعارضات و تناقضات کارى مى شوند، که براى این منظور به سازگارى و تعدیل مؤثر فرهنگ ها نیاز است. از این رو، یکى از عواملى که بسیارمورد توجه قرار گرفته و به عنوان عامل تعدیل کننده لقب گرفته است، هوش فرهنگى مى باشد. هوش فرهنگى، دامنه جدیدى از هوش است که ارتباط بسیار زیادى با محیط هاى کارى متنوع دارد. هوش فرهنگى به افراد اجازه مى دهد تا تشخیص دهند که دیگران چگونه فکر مى کنند و چگونه به الگوهاى رفتارى پاسخ مى دهند، در نتیجه، موانع ارتباطیِ بین فرهنگی را کاهش و به افراد، قدرت مدیریت تنوع فرهنگی می دهد.
از این رو، هوش فرهنگى، بطور فزایندهاى در دنیایِ رقابتی امروز اهمیت یافته است. افرادی با هوش فرهنگیِ پایین، ممکن است قادر به ارتباط با همکارانشان از همان فرهنگ یا فرهنگهای دیگر نباشند و در نتیجه، در کسب و کارشان دچار مشکل شوند. مدیران وسرپرستانى که تأثیر فرهنگهاى بین المللى و شرکتى را در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها نادیده مى گیرند، در تلاش براى بهبود کیفیت با شکست مواجه خواهند شد، مگر این که بهبود و توسعه را با توسعه فرهنگ همگام سازند. یک فرهنگ کیفى روى بهبود تمرکز استراتژیک سازمانى بوسیله تغییر سیستمهاى گذشته و قدیمى مدیریتى، سرمایه گذارى روى منابعى که روى کیفیت تمرکز دارند و ایجاد همکارى بین بخش هاى مختلف براى بهبود عملکرد، تمرکز دارد.
هوش هاى چندگانه براى موفقیت مدیران نیازى جدى است، اما در میان آنها هوش هاى لازم براى موفقیت یک مدیر را میتوان به صورت ذیل دسته بندى نمود
هوش شفاهى/ منطقى، که با تست هاى 1 IQقابل سنجش است؛
هوش هیجانى /عاطفى، که طى سالیان اخیر مطرح بوده و با تست هاى 2 EQسنجیده مى شود؛
هوش فرهنگى، که نشان دهنده توانایى افراد در مواجهه موثر با جنبه هاى فرهنگى محیط مى باشد و یا تست هاى 3 CQقابل شناسایى است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:هوش فرهنگى و مدیریت در دنیاى امروز, ] [ 7:48 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 264
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 351
بازدید ماه : 648
بازدید کل : 161934
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك